Deklaracja dostępności Biuletynu Informacji Publicznej Gminy Błonie
Urząd Miejski w Błoniu zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej www.bip.blonie.pl
Data publikacji strony internetowej: 2007
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2020
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
Treści niedostępne
-
Strona częściowo zgodna
-
materiały opublikowane zostały na stronie internetowej przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej,
-
Mechanizm powiększania tekstu nie działa na wszystkich rodzajach przeglądarki,
-
Mechanizm powiększania tekstu nie jest stałym elementem podstron serwisu,
-
filmy nie posiadają napisów dla osób głuchych,
-
filmy zostały opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej,
-
pewne grafiki nie zawierają tekstów alternatywnych,
-
załączniki mogą nie posiadać informacji na temat wielkości pliku czy formatu, zasadniczo pliki na serwisie posiadają opis, rodzaj pliku oraz jego wielkość.
-
dokumenty PDF, mogą być skanami dokumentów. W miarę możliwości będziemy to poprawiać, oraz dokładać starań by nowe dokumenty przygotowywane były poprawnie. Dokumenty zawarte w serwisie mają niejednolity charakter pliku.
-
nieczytelne przez czytniki ekranu dokumenty PDF użytkownicy mogą rozpoznać narzędziem OCR,
-
informacje mogą być podawane tylko w formie obrazkowej.
Skróty klawiaturowe
Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki. Oprócz myszki po witrynie można się poruszać za pomocą klawiatury. Klawisz "TAB" przesunie kursor do każdej z opcji nawigacji lub linków na ekranie. Naciskając Enter nastąpi przejście do zaznaczonego odnośnika. Używając strzałek "w dół" i "w górę" można przewijać stronę. Poza tym aktualne są skróty właściwe dla danej przeglądarki internetowej.
Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności
Deklarację sporządzono dnia: 24.03.2021
Deklarację została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia: 2021-03-24
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny. Badanie szczegółowe dostępne jest na żądanie drogą elektroniczną lub tradycyjną i posiada je koordynator dostępności.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Za rozpatrywanie uwag i wniosków odpowiada: Koordynator d.s. dostępności Katarzyna Ploch
E-mail: kasia.ploch@um.blonie.pl
Telefon: 22 725-30-04 wew. 150
Każdy ma prawo:
-
zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
-
zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
-
wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.
Żądanie musi zawierać:
-
dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
-
wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
-
wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.
Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.
Skargi i odwołania
Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres:
Organ nadzorujący: Burmistrz Błonia
Adres: 05-870 Błonie, ul. Rynek 6
E-mail: skargi-wnioski@um.blonie.pl (w sprawie skarg i wniosków)
ratusz@um.blonie.pl (w pozostałych sprawach)
Telefon: (kier: 22) 725-30-04, 725-30-06
Skargę można złożyć również do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
Urząd posiada cztery budynki: Nr1 przy Rynek 6, ul. Nr 2 Jana Pawła II nr 2 /wejście od ul. 11 Listopada/,Nr 3 ul. Nowakowskiego 10, nr 4 ul. Nowakowskiego 2/4.
Do budynku nr 1 prowadzą 2 wejścia, przy czym wejście boczne nie jest oznaczone. Do wszystkich wejść prowadzą schody nie licząc budynku nr 4. Przy wejściu bocznym do budynku nr 1 znajduje się podjazd dla wózków.
Wejścia do budynków oznakowano tablicami informacyjnymi.
Recepcja – biuro podawcze znajduje się po lewej stronie od wejścia głównego w budynku nr 1. Lada i powierzchnie manewrowe nie są dostosowane dla osób na wózkach inwalidzkich. Dalsze przejście w tym budynku jest możliwe dla ludzi na wózkach inwalidzkich.
Dla osób na wózkach dostępny jest tylko korytarz i pomieszczenia na parterze w budynkach nr 1 i nr 4.
W budynku nie ma windy.
Toaleta dla osób niepełnosprawnych znajduje się na parterze w budynku nr 2.
Przed budynkiem nr 1, 2 i nr 4 wyznaczono miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych
Do budynków i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
W budynkach nie ma pętli indukcyjnych.
W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących
Nie można skorzystać z tłumacza polskiego języka migowego (PJM). Usługa nie jest dostępna online.
Więcej informacji o dostępności cyfrowej można znaleźć na stronie Ministerstwa Cyfryzacji poświęconej temu tematowi.
|